me n my luv

Daisypath Anniversary tickers

lovely fren

03 March 2011

soya memantapkan tut~~


tipu la korg x minum soya kn...
aku sndiri pun minum soya gak kot..
and...
aku..ade info..
BAEKK PUNYERR...
tp ni khas tuk dak pompuan r..laki aku xtau pulk..hehehe...
ok2..
aku trus kn pde point aku yg sbnr...k..??
soya..
ade org ckap..soya ni...boleh mantap kn payudara...
xtau r btul ke tidak..
tp lau nak tau keberkesanan ny..
korg minum la ye..

kalu nak ikut khasiat soya ni..byak lg..antara ny..

~Makanan seimbang yang sangat baik dan lebih murah daripada daging, susu atau telur.
~ Mengandungi 50% protein bagi setiap 100 gram kacang soya, merupa 2 kali lebih daripada kacang tanah, 11 kali lebih daripada susu ada 3 kali lebih daripada telur.
~Kaya dengan bahan mineral seperti kalsium, sodium,manganese, magnesium, iron dan fosforus.
~Kaya dengan vitamin A, B, C , D serta lesitin.
~Boleh dijadikan bahan pengganti susu bagi bayi yang mempunyai alahan terhadap susu lembu.
~Protien soya boleh mengurangakn risiko penyakit kanser dan jantung.
~Mudah dicerna dan mengandungi semua asid amino yang diperlukan untuk membina dan membaiki tisu badan yang rosak serta membekal tenaga.
~Sangat baik sebagai bahan bagi hidangan vegetarian.
~Mempunyai kadar lemak yang rendah dan kaya dengan protein, sesuai untuk pesakit jantung dan kencing manis.

P/s : pde si suami..pas ni...beli la soya byk2 tuk si isteri ye...yang si pakwe..jgn nak gatal2 beli tuk si makwe pulk..igt 2...

2 comments:

Gen Fujita said... [Reply to comment]

Soya bean memang salah satu kegemaran aku, kadang-kadang campur cincau pun sedap.

zuera said... [Reply to comment]

@Gen Fujita sedap2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...