me n my luv

Daisypath Anniversary tickers

lovely fren

18 December 2012

Dangi to sarawak~~

assalamualaikum...
harini aku nak bercerita tentang perjalanan keluarga aku pergi ke sarawak.. cerita ni da agak basi da.. sebab da terlalu lama aku simpan dalam draft.. so harini aku tekad nak mem'publish' kan jugak..:) ni rentetan dari cerita time akak aku kawin dulu... family sebelah sarawak datang ke Kampung.. [ link ] so..
pada 12/6/2012
aku sekeluarga bertolak p ke sarawak.. alhamdulillah... sumenya dalam keadaan yang teratur.. cume sedikit slek bab aku tersalah bg jadual waktu cuti.. so.. time balik ke KL balik mase 18/6/2012... dan keesokan harinya aku ade exam termodynamic.. hah ko.. memang la gile.. kat sane plk aku x dpt study... tp alhamdulillah la.. semuanya ok... :) :)
dekat balai berlepas LCCT
kesian kat adam... keletihan dia.... almaklum la... asyik kene pegang je... tambah2 lagi. time ni dia baru je 7bulan lau x silap.. so.. meragan tu memang keje die r..:) last2.. bila da dalam kapal terbang.... menangis je die.. bile bagi kat atuk.. baru la senyap... fuh... mengada sangat...suka la tu.. dapat moment manje2 dengan atuk.. :)

dah alang2 snap gambar atuk ngn adam.. mana boleh lepaskan peluang snap pic kat lua.. mentang2 dapat duk sebelah tingkap... eh.. bukan alat elektronik kene matikan ke?? erk.. ade aku kesah??

seronoknya... hanya Allah je la yang tau.... sebelum ni.. masa aku baru habis SPM, aku ngn akak aku da balik da sarawak.. tp berdua je... kali ni.. yang membuatkan jadi lebih seronok adalah.. sume family aku pergi.. mak, abah, along and husband, adam and aku... jadi memang kenangan yang xdapat dilupakan lah..:)
terlalu banyak kenangan yang x dapat dilupakan masa ni.. :)

1 of them.. is we are going to Kampung selampit , Sarawak.. niat kat hati tu sebenarnya nak pegi tengok orang sambut gawai.. tp x dpt la.. sebab datang cepat sangat.. kitorang kene menaiki sampan untuk pergi ke Kampung ni... satu sampan tu rasanya mau muat sampai belasan orang... huk3x.. gambar xley nak msuk kan.. kerana terlalu besar ..terlalu lama loading.. x sanggup tunggu..jadi ni je la yang mampu.. yang da diedit..:)
selain tu. kitorang pun sempat jugak berjalan-jalan sekitar Kuching.. macam kat muzium Kuching... tempat die atas bukit... tp agak seronok bab pergi reramai.. my mum and her sibling... berpuluh tahun x jumpa kot.. sejak mak aku menetap kat semenanjung... bayangkan lah betapa rindunya..

eh.. dah name pun datang kat muzium kucing.. x moment la lau x amik gmbr jd kucing jap.. bhahahha..... cube teka mana pemilik blog?? heeee... :) nak tau banyak lagi tentang cat museum ni.. boleh klik [link] time nak masuk ni.. hp sume x dibenarkan bawak.. bab dia xnak kita snap sesuke hati... if nak snap.. kene bayar.. herk.. nape la x bg free je kan.. tp anyway, tetap enjoy..
then.. kitorang ade jugak pegi kat Tasik Biru.. Subhanallah.. cantik tersangat ciptaan Allah.. memang kagum tengok..
haruslah amik gambar kat signboard..:)
banyak lagi tempat yang kitorang pergi.. tp xsempat la nak upload semua.. ni adalah kenangan terindah yang x mungkin dapat dilupakan.. tah bila lagi dapat menjejakkan kaki ke bumi kenyalang ni.. herm.. mungkin kene tunggu aku da keje dulu kot..:) selain dri tempat2 kat atas ni..kitorang pu ada jugak pergi ke serikin... (* eh.. xingat la name tempat nye.. tp yng pasti.. dia sepadan indon... At pasar malaysian indonesia border (Serikin).. gile rambang mata kot.. ape tak nya.. barang sume murah2.. :) rasa cam nak borong and bawak balik sume.. (* gulph... mampukah?? ) 
sapa yang cumil lote tu?? haaaa... tu la my mak.. yang tersayang... lebiu.. lebiu.. <3 rindu sangat ngn mak.. insyaallah.. this weekend balik kampung jumpa mak.. wah.. boleh la manje2.. walaupun sebenarnya sedar diri tu da tua bangka.. x kire.. xkire.. nak jugak..:) rinduuuu sangatttt..:) rindu nak peluk2 mak.. makan mak suap(* eh.. xpayah buat muka pelik..aku memang manje pun.. ) but this is the reality... herm.. rindu jugak nak pergi sarawak lagi.. k la.. ni je kot untuk masa ni..:)  

P/s : i love Tasik biru.. <3

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...