me n my luv

Daisypath Anniversary tickers

lovely fren

17 September 2013

Sagu Sedap!!

Assalam pembuka bicara...

rentetan dari cerita aku sekeluarga pergi ke sarawak tahun lepas ( LINK ) .. aku nak menceritakan satu jenis makanan yang agak rare la kalau korang2 semua orang bandar.. kalau aku x rare lah sebab mak aku da aja makan bende ni sejak dari aku kecik lagi.. sama macam akak aku.. cube dalam family aku.. abah aku sorang je yang tak boleh terima bende ni..  tokak orang nogori sembilan la kato eh..
ada jugak orang panggil benda ni Ambuyat..

ni la ambuyat.. aku kalau makan ni memang x cukup satu pinggan.. betapa aku suka kat makanan tradisional ni.. sampaikan time aku ambil subjek pengucapan awam.. .. aku bercerita panjang lebar pasal benda ni... siap ade slide lagi.. gagah sungguh aku..  tapi yang pasti pada sapa yang suka makan pedas.. kena cube benda ni...
kat bawah ni.. aku print screen cara penyediaan dia.. x susah pun.. 

ni untuk sagu
 ni untuk kuah

ni cara simple yang korang boleh gune untuk buat sagu... ada pelbagai cara lain lagi boleh digunakan untuk makan sagu.. bergantung pada individu.. selamat mencuba..

2 comments:

mamawana said... [Reply to comment]

Nampak sedap eh...

zuera said... [Reply to comment]

@mamawana mama.. bukan nampak je sedap.. memang sedap betul hehhee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...